mandag 20. oktober 2008

elive svarer

NØVE: (Beklager så meget at jeg ikke svarer på nynorsk. Da jeg i lys av dine vakre formuleringer blir heller platt, velger jeg å skrive hovedmålet mitt. Håper det går bra:)
1. Kva gjorde Elive på bursdagen sin? 
Jeg ble kidnappet. Jeg kan rett og slett ikke fordra fødselsdager, og det å kunne komme seg vekk fra alt maset rundt dagen var vidunderlig. Jeg har snille venner. 

2. Kva eter Elive til frokost?
Frokost er en sjelden opplevelse. På den tiden er jeg enten i fullt firsprang efter kollektivtrafikktilbudet(les: bussen) eller på tur med hunden. Om det teller noget drikker jeg 3,7(verken mer eller mindre) dl med te når jeg våkner. 

3. Har Elive det bra?
 Å ha det bra er et vanskelig konsept. Det å konkludere at "jeg har det bra" er unaturlig for meg. Jeg har en rekke bølger med følelser og opplevelser i løbet av dagen. Akkuratt nå er jeg lykkelig. 

4. Kva har Elive tenkt å gjere etter vidaregåande, om ho veit det? 
Jeg er påtvungen et halvt år med noen fag jeg mangler fra første klasse. Efter det aner jeg ikke. Kanskje forsvinner jeg ut og bort, kanskje drar jeg til det store utland. Jeg vil gjerne studere. Noget.

5. Feirar Elive jul, viss ja; korleis? 
Pussig spørsmål, men artig. Hm. Jo, jeg feirer jul. Da de voksnes jobber og sysler har gjort at familien stadig har flyttet, har jeg aldri har feiret jul på samme vis, eller på samme sted. Ergo, tradisjoner er såogsi ikke-eksisterende. Vi følger vårt befinnelsessteds tradisjoner. Noe som på finurlig vis er blivet vår tradisjon. 

6. Bergen eller Oslo? 
Ja takk, begge deler? 

7. Favorittby sånn ever lzm?
Særdeles forståelig spørsmål, men akk så vrient. Jeg er usikker. Antakeligvis Paris. Eller København.

8. Land du har lyst til å reise til?
Jeg vil se alt. Hele verden. I skapet har jeg et kart hvor jeg farver de steder jeg har vært, og jeg håper at en dag vil hele kartet være farvet. 




ELISE:
1. Hvor kommer Elive fra?
her og der. Litt rundtfordi. Hører du meg snakke, vil jeg snakke en merkelig dialekt med hang til bergensk. Dog definitivt helt feil for en bergenser. 

2. Hvor gammel er Elive? (innbiller meg du er 18?)
Du er treffsikker. Jeg er blivet atten år. Dog. Jeg er for å telle livserfaring, ikke år. Man kan være nærmere 40 og være betydelig mye mer uerfaren enn en på 9. Om du forstår?

3. Hva er det beste Elive kan få til middag?
Vafler til middag! Oh happy day! (Hvis man skal være fryktelig seriøse ville jeg svart gresskarpai, den typen med kanel)

4. Musikken for dine ører?
Jeg lytter til så mangt. Jeg har en forkjærlighet for soundtracks, og spesielt piano-musikk. I tilegg hører jeg en del på diverse artister. Spør igjen om du vil ha en liste. 

5. Morsomste bloggen?
Fillern. Den er vrien. De aller fleste kan skrive humoristisk, og jeg ler om det er festlig, samme hvem det er. 

6. Yndlingsfag på skolen?
Mennskerettigher. Eller. Jeg er usikker. Jeg liker igrunn alle fagene mine, da jeg finner dem intressant. Siden man er påtvunget å være der, kan jeg like gjerne lære mig noget.

7. På brødskriven skal man ha .. ?
Hvis man går til det steget å spise en skive skal man ha på makrell i tomat. Mest fordi det lukter gru og skrekk. 

8. Hvilken bok er din favoritt?
Klisjevarsel. Twillight-serien er nydelig. Jeg er livredd for at filmen skal knuse idyllen. 
Utenom den er jeg faktisk veldig glad i mange bøker. Jeg leser mye. Og det meste. 


BHH:
Har du lyst til å bli brevvenn med meg? blunk-blunk. 
Ja, jøss! Send meg et brev, and I'm yours. 

Hvilket spørsmål håpet du skulle bli stilt?
Jeg hadde svært få forhåpninger. Jeg vet særdeles lite om hva et annet menneske vil spørre meg om. 

Hvordan musikk har du hørt på i det siste?
Patrick Wolf. Antakeligvis en liten overdose. The Ark, underlig nok. For ikke å glemme the Cure. 


LINE:
Når kommer du til stavanger?
Aw. Jeg aner ikke. 

Når begynte du å drikke alkohol ?
Utvannet vin fra barnsben. 

Er du forelsket ?
Betatt, på grensen til det smertefulle, men ikke mer enn betatt. 

3 ynglingsblogger ?
Jeg vet ikke. Jeg favoriserer listen min, men jeg finner dem nydelige på sitt eget vis. 

Hvorfor poster du ikke mer bilder av deg ?
Det ville vært ulogisk. Jeg skriver meget sjelden om meg selv på en slik måte at et bilde ville vært riktig. 

Fester du mye ?
Ikke nå lengre. Jeg har funnet den jeg ønsker å være, og det er ikke alltid på fest. 

Hvor godt liker du meg ?
Jeg liker deg som blomsten liker solen. Som fisk liker havet. 


S:
1. dine tre yndlingssanger du aldri går lei av?
Yann Tiersens soundtrack til Amelie,den litt flaue julesangen min (driving home for christmas), og... hjelp! jeg kan ikke velge kun tre sanger?! Jøsses. Skremmende.

2. hva skal du bli når du blir stor?
Jeg er usikker. Jeg vakler mellom så mangt.

3. hvordan ser du ut?
Jeg ser ut som meg selv. Muligens får dere et bilde, men kanskje ikke.

4. kan jeg linke deg på bloggen min? du har så fin blogg.
Selvsagt. Det ville være meg en glede. 


PANDA:
2. Hva skulle du ønske at du kunne?
Klusse med tiden. Være usynlig. Kunne fly. Spille piano. 

3. Hva er dit yndlingsbrettspill?
Meget godt spørsmål. Sjakk? Dam? Jeg liker å spille brettspill, jeg. Ludo? Cluedo? 

4. Hvilken kaffi liker du best?
Arabisk, tusentakk. Men det aller meste går finfint. Kaffe er bra. Men te er best.

5. Hva drømmer du om om natten?
Når jeg drømmer, er det usammenhengende, kaotisk, og riv ruskende galskap satt i et innviklet system. Men en sjelden gang er drømmene klare, enkle og vakre. Jeg elsker å våkne efter en slik drøm. Drøm høres forresten penest ut på nynorsk. Draum.


MARIT:
1. Hva er det beste som har hendt deg?
At familien min er spik spenna gæren, og har vist meg så mangt jeg ikke ville sett ellers.

2. Liker du å skrive andre ting enn blogg og i så måte, hva skriver du om?
Jeg skriver nå og da leserinnlegg, en artikkel i ny og ne, mail, rapporter. Og ikke minst; brev. Farmor får flest, men svarer sjeldent. Morfar svarer alltid lengre enn man skriver. Prinsippsak.


GOSH. dette ble tidenes lengste innlegg.

Ingen kommentarer: