fredag 10. oktober 2008

Til Elise (ey! vi snakker ment to be kulturobjekt)


Fra første gang jeg så din side
Mine øyne ble store, vide
Jeg spionerte i starten, sky som jeg er
Flaksent nok var det for mye spennende der;
Du delte så mye, både stort og smått,
livet i Mexico virket fantastisk,så flott!
I blant var teksten mer rolig og ven,
mange av dem har gitt varige men
(som da du funderte så veldig om å dra derifra
heldigvis for alle gikk det jo bra)

Du er alltid så mye, så mangt, overalt
kanskje noen burde sperret deg inn på anstalt?
Det er nemlig bra med en pust i bakken
Ikke la verden puste deg i nakken
Du er uansett utrolig, spennende som få!
Og alle dører vil åpne seg, hvor hen du vil gå
For Elise,du er så tøff, unik
Jeg kjenner ingen som er deg lik
Du gir alltid alt og er alltid klar
Og spør man, får man alltid et svar

På et vis er vi venner, gjennom din skrift
Både de dype tanker, og når du har vært ute på vift
Du gir meg mye, gleder mitt sinn
Og du er på favorittlisten min
(Kommentarene mine er dog  færre enn de behøver
du forstår; jeg er desverre litt av en røver, 
leser, fniser og gledes i skjul
Det vanker nok ingen gaver til jul)

Så Elise, du finurlige deg
Dette var konkurransebidraget fra meg
Vinner jeg ikke, blir jeg ikke sur
(men snille, nå må vi være litt lur!)
Forresten; hva er en russekro?
Hvor man går ute uten sko?
Jeg øyner dessuten morro og støy
hvilket bunner i endeløs gøy?
Nå publiserer jeg dette, før jeg ikke lengre vil
Og idag er min bursdag, tenke seg til! 




Ingen kommentarer: